Sila la like kalu anda like. HEHE

30 Jun 2011

Ini Comel! : Kucing Bergaduh Dengan Tuannya Tanpa Henti

ahahaa... ce tgok gambar kt bawah ni.. comelll woo... kesian dyorg xleh benti bertumbuk... ahaha.. ade sesape buley tolong leraikan pergaduhan diorg ni tak? :p




ade tak? hehee.. Assalamualaikum.. ^^

29 Jun 2011

Ini Fakta! : Betul ke ini salji?

Gambar- gambar dibawah di ambil menggunakan mikroskop dan percaya atau tidak.. ia adalah salji! waahhh,,










24 Jun 2011

Ini Seram! : 10 Rakaman Paling Menyeramkan Di Jepun

aku tak pasti la samada video-video ni real ataupon tak.. tp skali tgok mcm real.. mmg meremang gak la bulu pubis aku ni.. ahahaa... tp serius mmg seram... korg tgok la... wuuuuuuuu~~~~




ape-ape pon.. byk-byk la berdoa dan igt kpd Allah.. mintak perlindungan.. bnde-bnde halus mcm ni mmg wujud.. byk kn lah bace Al - Quran.. bacaan ayat-ayat suci al Quran merupakan cara terbaik bagi menghindari makhluk halus ini.. Assalamualaikum.. :)

Ini Kreatif! : Firework - A Capella Cover - Beatbox

Untuk pengetahuan korg.. aku sgt suke btul ngn bnde2 yg kretip ni... lg satu bnde2 comei.. hehe.. mmg sgt tertarik lah... kalu jmpe bnde2 kretip kt youtube ni.. mmg aku trus donlod... tp sbb aku dah ade blog.. so aku letak la kt blog aku.. hehee.. tgok lah vid ni.. Enjoy!




best tak? haa.. Assalamualaikum.. ^^

23 Jun 2011

Ini Kelakar! : Eksiden Di Litar

Ape la tajuk kt atas neh... tulis INI KELAKAR.. tp cite pasal eksiden plak.. tak berprikemanusiaan btul.. hehehe.. saje je marah.. ye la... maneleh maen2 psl eksiden ni.. org eksiden dye gelak2 plak.. huhu.. tp korg tgok la video kt bawah ni... xdela kelakar mane pon.. tp bg aku kelakar... haha... Enjoy!


P/S : tiada kehilangan jiwa didlm video ini. :)



Assalamualaikum... 

Ini Kelakar! : Hidden Truth About Beautiful girls !

Assalamualaikum.. haaa.. agak-agak korg percaya tak kalu aku ckp.. sume pompuan yg cantik kt iklan2 produck kecantikan tu sbnanye tak cantik pon... caye dak caye dak? haha.. kalu x caye ce tgok ni...
enjoy!
video

21 Jun 2011

Ini Fakta! : "Unique visitor?" amende tu ye?

Assalamualaikum.. haa.. hari ni aku nk becerita psl sesuatu yg blogger perlu tahu terutamaanye blogger yg letak "ads" kt lam blog diorg.. bg yg x letak tu.. munkin lepas bce entry ni korg akan letak gak kot.. (munkin) hahahh.. Tp bg yg dah tahu tu.. bole la abaikn saje entry ni atau tambah ape yg kurang.. hehe.. 


besenye org letak "ads" kt blog utk "earn some money". mcm mane plak letak "ads bole dpt duit?" 


CARANYA...
 "Bloggers earn when they serve paid ads from our advertisers" - Nuffnang blog advertising community.


TAPI....
 "Payment is based on the number of unique visitor on the CPC(Cost Per Click) ad"


dan ini lah mksud "unique visitor" yg aku jmpe lepas aku menggoogle


"Basically the first time someone visits your website they are considered a unique visitor. Then a tiny cookie with no personally identifiable information (just your project id and a simple variable) is created.
If that visitor session stays active, by them visiting your website again and again before the session time expires then they won't be counted as a unique visitor again. But if the session time has expired, they are counted as a unique visitor again and a new session is created. And it starts all over again."


AMARAN : ENTRY NI UTK BLOGGER2 BARU YG TAK TAHU APE2 MCM AKU NI JE. HEHE



18 Jun 2011

Ini Fakta! : Dulu dan Kini

Aku rase malas nk pikir nk taip ape kt entry ni.. korg tgok je lah gmba kt bawah ni.. hahaa (pemalas!)

 Dah tgok? Renung2 kn.. dan selamat beramal~ ahaha.. Assalamualaikum..


Sumber : http://akustressgiler.blogspot.com

17 Jun 2011

Ini Kelakar : Let Me Hear U Say Wey Hoo!!

hahahahaaa... waaaahahahaa... hadoiii.... 

jap2.. belum ape2 lg aku dah gelak2 dah.. haha.. bukan ape.. aku rase korg pon akan gelak jgak bile tgok video kt bawah ni.. lawak dow... tp lame-lame aku kesian gak kt budak ni sbb kne gelak ngn aku walaupon die xtau yg aku tgh gelak kn die.. hahaa... ce kire bpe kali aku taip "hahaa". sorry to say but siyes mmg lawak la budak ni... hahaha! enjoy..


dah tgok? hehe.. aku dpt vid ni dr blog ni.. http://akustressgiler.blogspot.com  thx!! Assalaamualaikum...




16 Jun 2011

Ini Cool! : Justin Bieber ke??

td mase aku ber"blogwalking" aku de terjumpe satu video yg menarik dan aku rase nk kongsi plak dlm blog aku ni.. video ni psl sorg budak pompuan (Dani Shay) yg mmpunyai wajah dan pizikal yg menyerupai (lebih kurang) justin bieber.............................


atau Justin Bieber yg menyerupai Dani Shay ni.. hmm... ape- ape lah... hehe.. okeh.. enjoy this video...


aku dpt video ni dari blog ni.. http://akustressgiler.blogspot.com thx! Assalamualaikum.. ^^

15 Jun 2011

Ini Bodoh : mem"blender" iPhone

arrgghhhhh... tensen aku tgok video ni.. knape plak aku tensen? sbb aku rase aku xmmpu nk bli iPhone ni.. dan mamat ni plak selambe je p blender iPhone die.. hadoiii... bg kt aku la.. mmembazir je.. hishh...


dan aku de jumpe org komen kt video ni.. "The best part of all these videos is when he lifts the top off and says (something) smoke, don't breathe this" hahaa... 




ade sesape bole blanje aku iPhone satu? hehee.. Assalamualaikum..

14 Jun 2011

Ini Genius/Bodoh?? : Memproses TAHI menjadi stick

aku... aku... aku... emmm... aku xtahu la nk kate ape ngn video yg aku baru tgok ni... tp pada pendapat aku.. bnde tu jd tahi sbb badan xbole nk hadam atau pon bnde tu x diperlukan didalam badan.. yg diorg p amik balik tahi tu nk wat mknn plak.. hadoii..


ce korg tgok dan bg plak pendapat korg.. ahahaa... 


dah tgok? amacam? apa pendapat ini genius atau bodoh? hehee.. thx 4 watching.. Assalamualaikum..

8 Jun 2011

Ini Contest : I like Nippon Paint because the blobies is so cute and adorable.. ^^





The topic above is quite true coz i like whatever cute things that I see..  hehe.. 


Actually I like nippon paint because the smell of the paint is not disturbing my scent senses, and with the good quality of the paint comes with an environmentally responsible, even if it is a little bit expensive, I know it certainly worth the price.


I like Nippon Paint.^_^


heyy.. its me in my room..




............................................................................................................................................................

Ini Kelakar : Belajar Bahasa Cina



kepada sesiapa yg berminat nak blajar bahasa cina dlm masa yg singkat.. aku ade sesuatu nk kongsi ngn korg..

haa... ni dia... sekali korg bace.. pastu kompom korg bole hapal then trus bole ckp ala2 cina.. ahahaa..

tp kena igt ni... mesti baca kuat2 ye.. baru senang paham... hehe..

enjoy... ^_^


amacam? dah terrer ckp cine dah? LOL
assalamualaikum..

2 Jun 2011

Ini Fakta : Bulan Rejab telah tiba.

MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN REJAB

Seperti yang saya sudah tahu.. dan rakan-rakan sudah tahu.. esok 3 Jun 2011 adalah bersamaan 1 rejab 1432 hijriah..
dan kepada rakan-rakan yang belum tahu.. esok kite dah masuk bulan Rejab ye.. hehe..
sempena masuknye bulan Rejab ni.. aku pun nk amik kesempatanlah... nk cite pasal Fadhilat bulan Rejab..



Sabda Nabi Muhammad s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.: 
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku. 

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya. 

Malam awal Rejab mustajab do'anya.(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi) 

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).

* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

* Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).

* Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.

* Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.

* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.

* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.

* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.

* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.

* Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.

* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.

* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.

* Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).
Berkata Saidina Ali:

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur'an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti. Sasiapa bersedekah pada
bulan Rejab seperti sedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya tiap sehelai bulu ruma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjat, dihapus seribu
kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah. Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari, lebih cantik daripada atahari seribu kali.

Bulan Rejab bulan Allah. Bersedekah pada bulan Rejab dijauhkan Allah daripada api neraka kerana kemuliaan bulan Rejab, Bulan Allah. Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi, yang putih yang penuh dengan
Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad.
Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka! Barangsiapa meminta ampun (bersitighfar) kepada Allah pagi dan petang 70 kali atau 100 kali, pada bulan
Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab, Allah berseru kepadanya:
"Telah wajib hakmu atasKu, maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian Ku dankebesaranKu, tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKu dibawah `arasyKu, engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,
engkau terlebih mulia atasKu. Sukakanlah kamu, tiada dinding antaraKu dan antarakau".(dari kitabRaudatul Ifkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan, kesempitan orang mukmin pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanya Mahligai yang besar di dalam syurga Firdaus.

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya(berjaga), seperti dia berpuasa tiga ribu tahun.

Diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari, ditunaikan 70 hajat ketika keluar nyawanya daripada jasadnya, 70 hajatnya di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf (ketika Qur'an dinaik ketika berlalu di Titi Sirotalmustaqim.

Rejab ertinya ta'zim (kebesaran, keagungan, kemuliaan). (Rahmat, pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran, keagungan dan kemuliaan bulan Rejab itu
maka Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa pada siangnya dan beribadat pada malamnya.

Demikianlah peri keistimewaannya keagungan bulan Rejab itu yang dinamakan dengan BULAN ALLAH.

REJAB bulan menabur benih. 
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman. 
RAMADHAN bulan menuai. 

REJAB menyucikan badannya. 
SYA'ABAN menyucikan hatinya. 
RAMADHAN menyucikan rohnya. 

REJAB bulan taubat. 
SYA'ABAN bulan muhibbah. 
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan. 

Ini Kelakar! : Kambing Biri - biri yang paling gembira

Haaa... tgok tajuk je dah boleh senyum sambil kerut dahi... 
heheee
blum lg tgok gmbar kt bawah ni.. mesti makin lebar senyuman anda..
enjoy.... 
Assalamualaikum ^_^

Popular Posts